...tai tuolilta. kaamea pöhö iski. kuumetta ja räkää. yök.

tuolista taasen                   tulikin mieleeni, kuinka ilkeästi ingengör sanoi minulle, rakkaalle vaimolleen. hän joutuu työnsä puolesta lentelemään melko paljon ja erästä lentoreissua edeltävänä ehtoona tuumailin todennäköisyyttä, jotta lentoturma iskee tänne pohjolaankin ja sanoin, että tällaista kun ajattelen minua vähän pelottaa että hänen koneensa putoaa. mitä teki mieheni. sanoi, että häntä ei yhtään hirvitä minun puolestani, sillä ainut mistä minä voin pudota on tietokonetuolilta tai hevosen selästä. ja näin sanoen pisti pisteen keskustelullemme lentoturvallisuudesta. pah. sanon minä.

nimipäivälahjani (joo, semmoiset oli alkukuusta, vaikka en koskaan muista niitä itse kun ei minua paljon ristimänimellä huudella) otolta oli ihana. otto suunnitteli, pappa sahasi ja otto taasen naulasi.

2001667.jpg

lintujen ruokintapaikka. mä vähän tuunailin vielä valkealla petsillä. eiks oo soma kuusivuotiaalta. toi sydän oli tärkeä...äiti on niin otettu :O).

nukkekotiin olen ebaysta huudellut vähän sitä ja tätä (mulla on tunnetusti kantava ääni). taloon muuttivat asumaan kaksi kovin hienoa neitiä

2001672.jpg

oikeastaan neideistä oikeanpuoleinen asuu villekullassa. tämä röyhelöpukuinen on talossa vain tilapäisesti, sillä hän odottelee sulhastaan (joka vietti liian kauan aikaa junan tupakkavaunussa ja joutui terassille tuulettumaan). yhdessä he sitten etsiskelevät omaa kotia täältä maaseudulta. tuliaisena englannista he toivat korillisen omenoita ja pari melonia.

2001678.jpg

lasten kanssa massailimme sitruunoita, kulhoja ja kynttilöitä. tuo vaaleanpunainen taitaa päästä oton leikkeihin...

2001686.jpg

ebaystä huutelin siis monenmoista sälää. pari takkaa, katto"mitänenyton", joista toisen maalasin jo kultamaalilla. puun terassille, peilin ja pari taulua, tuommoisia valkoisia seinätelineitä, joista kahteen liimasin setissä tulleet patsaat. kaksi "tyhjää" voisin vaihtaa johonkin, eli saa tarjota, erikseen tai yhdessä. kooltaan ne ovat n. 4,3 x 7,3cm. tuohon mustaan takkaan saa muuten valot hiillokseen. tai saisi, jos se samperin sähköjutska ois kunnossa. tauluja pitää vähän tuunailla, sillä raamit ovat luonnottoman valkoisia. heppataulu pääsi kyllä jo takan päälle. sen takia kai tuon taulusetin huutelinkin ;O).

2001697.jpg

lasten kanssa askarreltiin pari stenwall-taulua aaltopahvista ja printatuista kuvista. stenwall on yksi lempitaiteilijoistani, joten taulut pääsivät taloon kuuluivat sinne tyylillisesti eli eivät. sanni kyseli taloni kokoluokkaa...joo kokoa on...mä oon niin huono näissä. aikoinaan suuressa käsityölehdessä oli pikkurauhalan ohje, jonka vilautin isälleni. vanhalle rakennusmestarille ei talo kelvannut kun oli  kuulemma niin heppoinen, joten rakensi karvan verran suuremman ja monta karvaa stydimmästä tavarasta. urautti käspelissä seinälaudoituksen ja veisteli portaat ja kaiteet. eivät ne ihan priimat ole (juu priimat ja priimat. kyllä ne mulle kelpaa, mutta ennenaikaan jos isäni käsistä olisi syntynyt tuommoista jälkeä ei ne ois kelvanneet edes takan sytyttimiks), mutta mielestäni melko hyvä suoritus kuitenkin mieheltä jolla on 15% näkökyvystä jäljellä ja sekin vain toisessa silmässä tarkan näön puuttuessa kokonaan. eli siitä lehdestä voisi saada senttimetriosviittaa.

kalusteiden suhteista ja tyylistä minulla ei sitten olekkaan mitään käsitystä. laitan taloon sitä mikä silmää miellyttää. lidlin siniset ovat mielestäni liian pienet, mutta saavat välttää paremman puutteessa. siirtyvät sitten joskus lundbyhyn. eli aikamoinen sekametelisoppa, mutta minun näköiseni.

osallistuin myös syyskuun vaihtoon, jossa aiheena oli kodin tekstiilit. mietin uunona, mahtavatko kylpytakit olla "kodin" tekstiilejä ja päädyin tekemään niiden lisäksi pyyhkeet, että sitten ainakin olivat.

2001710.jpg

näyttää näin kuvassa ihan karatepuvuilta ;O).

tässä koko vaihtosaalis. kiitos kaunis!

2001717.jpg

2001740.jpg

sitten tein tiimarin valmiista puukoristeista puunkantokorin. ohjeen luulin löytäneeni schifkan blogista, mutta nyt kun piti linkittää se tähän, se taisikin olla jostain toisaalta. anteeksi idean isälle, mutta tuolta linkistä löytää monia hienoja ohjeita. samalla väsäsin myös muutamat kynttylät talon pöydille.

taikasormet-messuilla seisoin melko tiiviisti osastolla, mutta kerkisin kuin kerkisinkin livahtamaan myös viereiselle ständille kirjoja hipelöimään. haaviin jäivät nämä kaksi

2001749.jpg

terkkuja muuten arjalle! paketti on vielä kiinni, vaikka kyllä sitä käsissäni pyörittelenkin ;O) ja tietysti kaikille muille uusille ja vanhoille tutuille! oli mukava tavata!