nyt on tonttulassa vilskettä. eilen valmistui pukinkonttiin ritarimyssy hopeisista jämälangoista. en kyllä todellakaan ymmärrä, mitä tarkoitusta varten olen langat aikoinaan hankkinut, mutta nyt ne ovat kuin ovatkin muuntuneet oivalliseksi päähineeksi. pään virkaa tässä tapauksessa toimittaa taas myslipurkkimme.

19359.jpg

lisäksi teimme otto-oravan kanssa eilen geelikynttilöitä vadstenan joulumessuilta ostamistamme geeleistä.

19361.jpg

itku meinasi päästä molemmilta, kun nostaessani geeliä vesihauteesta otto sähläsi "apuna" ja jouduin hätistelemään poikaa pois. tämän pillahdettua itkuun kysyin, että "mikäs nyt?" ja kolmevuotias hikkasi takaisin, että "äiti minä olen niin surullinen, kun sinä et anna minun auttaa ja minä niin kovasti haluaisin tehdä samoja asioita kuin sinä". joskus, useimmiten tai ainakin silloin kun äitillä ei ole hermo pinnassa, pikkukaveri on kaikesta huolimatta varsin oivallinen veikko.

kuvassa takana näkyy kaikki se roina, joka normaalisti pitää leiriä tiskipöydällä, mutta kaakelien maalauksen ajaksi ovat muuttaneet ruokapöydälle....

pesukoneeseen päätyi aamusella toinen pukin konttiin aijotuista kämmekkäistä. se näytti "hieman" oudolta, ja ajattelin että lienee parempi huovuttaa se ensin ja tehdä sitten vasta kaveri kun päinvastoin ja huomata, että kummatkin näyttävät huovutuksen jälkeenkin vähintäänkin oudoilta. pitäkää peukkuja!

ja terveisiä riikalle ja muille ruusuponchoani kommentoineille. tuotos on vapaasti kopioitavissa... niinhän tein minäkin. laittakaahan sitten linkkiä, missä pääsee valmista kutaletta ihastelemaan.