nyt ollaan päästy digikamera-rojektissa vaiheeseen "keskustelemme ostoajankohdasta". olen notkunut päivätolkulla http://www.pixmania.com/ :issa (kaikille digikameratvym.elektroniikkafriikeille tiedoksi, että ainakin kameroitten osalta päihittää ainakin täkäläisten kauppojen hinnat, nopea toimitus, ja lisäksi tyyppi joka puljua mulle suositteli, on tilannut sieltä erilaisia härveleitä ja totesi että homma toimii)... ja tutustunut eri kameroitten sielunelämään. sonya emme kuulemma enää hanki, koska se on alkuperäisesti elektroniikkavalmistaja eikä kameravalmistaja, totesi insinööri, vaikka ihan tyytyväinen minä meidän sonyyn olin..siis ennen kuin se hajosi..ja sehän ei taas ollut kameran vika...

erehdyin muuten ottamaan jonaksen mukaan heppakauppaan kun olin ostamassa uutta kypärää, hyvin 13 vuotta palvelleen seuraajaksi. itse päädyin ensin pikeurin titaniumiin (jos nyt joku vaikka sattuisi tunnistamaan). musta kypärä, jossa keskellä eri materiaalista oleva hopean värinen raita tuuletusaukkoineen. (tuuletusaukkoja pidän taas erittäin tarpeellisina pidettyäni päässäni 13 v oikeata lemupesää.) aikansa jätkä pyöritteli kypärää kädessään ja totesi, että tätä et ainakaan osta. kun siinä on kahtaa eri materiaalia, ei voi koskaan taata, miten ne reagoi lämpötilanvaihteluihin, iskuihin ja pla pla pla. kuunneltuani muutaman minuutin tieteellistä esitelmää pistin kypärän hyllyyn ja kysyin myyjältä, että missähän näistä on sitten eniten pehmusteita (toinen asia, mitä kypärässä olen ruvennut näitten vuosien aikana arvostamaan..). voitte muuten vaan kuvitella kuulemaani seurustelumme alkuaikoina, kun äidyin äimistelemään auringon kuumuutta eräänä kesäpäivänä.

nyt insinööri haluaisi kuitenkin kameraksi sellaisen digijärkkärin, kun kerta halvalla saa, mutta minä kyllä tarvitsisin mallia idiootti, sillä siinä vaiheessa kun pitää ruveta valotuksia säätelemään, olen pitkälti pulassa.

meillä kävi muuten eilen pölynimuriesittelijä. eikä minkään tavallisen pölynimurin, vaan oikean monitoimikoneen, joka imi, pesi, puunasi, hioi jne. hintakin oli vaatimattomasti rapiat 3.000 juuroo, mutta saimpahan olohuoneen valkoisen villamaton kerralla puhtaaksi viemättä sitä kemialliseen. aikas karmea määrä kaikkea kuonaa muuten tuli demoesityksessä ulos meidän patjoista...

tinttamarelli järjestää emännälleen liki päivittäin vauhtia ja vaarallisia tilanteita ja olen tullut tulokseen, että pelini ei sen enempää tarvi kun ansaitsekkaan vapaapäiviä. kova kuri, paljon työtä ja vähän ruokaa, pätee niin hänen kuin muidenkin perheenjäsentemme ruotuunasetukseen, näemmä.

ja neulerintamalle. aloitin yhtä knittyn ohjeista...vai pitäisikö sanoa, että katselin yhtä knittyn ohjetta ja aloin neulomaan vastaavan laista omasta päästäni. tusshenasta ja muutamasta herkullisesta jämäkerästä..vaaleanpunaista ja harmaata...

huomenna lähdemme suameen pikavisiitille ja mulla on hirveitä pelkotiloja sen suhteen, ettei tämä flunssa hellitä, enkä näinollen pysty nauttimaan (riittävästi eli liikaa) seisovan pöydän antimista...elämäni pahin painajainen (hippytakin jälkeen) on se, että joku rajoittaa tai jopa estää syömisen..hih...