aamupalapöydässä otto tokaisi isoon ääneen "voi per..le" ja työnsi joghurttisen sormensa naamani eteen nähtäväksi. minä siinä torumaan, että tuo on ruma sana, eikä äiti ole kovin iloinen kun sinä käytät rumia sanoja. tähän kolmevuotiaamme (sorry, kolme ja puoli jos otolta kysyttäisiin) totesi, "mutta sinäkin sanoin per..le tässä yksi päivä kun kaadoit vahingossa koko joghurttipurkin"..mjaa... minä yritin selittää, että äitikin oli tyhmä kun äiti sanoi ruman sanan jne. jne. johon lapseni vastasi niinikään äidin suusta tulleella "siis sinä olet tyhmä ja minä olen tuhma ja yhdessä me ollaan tyhmä ja tuhma" ja lisäsi varmuuden vuoksi naama iloisessa virneessä ponnekkaasti "per..leen joghurtti", ennen kuin pyyhki sormensa. voi voi minua onnetonta kasvattajaa, mitähän tuostakin lapsesta tulee...

seuraavaksi esittelen pestyn ja venytetyn pipon (ei sitten tarvinnut ruveta etsimään pesukoneelle uutta kotia..) mallipäänä toimii silitysrautamme...

44503.jpg

seija: laitoin sulle eemeliä antamaasi osoitteeseen.

kaima: eipä tuo mitään haittaa. eikä kukaan sitäpaitsi ole uhkaillut tai muuten lähettänyt hävyttömiä viestejä kommenttieni johdosta ;O).